reklama

Cesta do Chorvátska, Hotel Jadran Plavi *** - 2012

Dovolenka. Neviem, kto vymyslel toto slovo, ale vôbec nevyjadruje podstatu. Lepšie by bolo túto skutočnosť nazvať „oddychovka“. Som v celku rád, že sa to podarilo aj tento rok. Odísť zo stresu na „oddychovku“. Celé to začalo pozeraním LAST MINUTE. V TT som našiel FIFO TOUR, kde sme predbežne dohodli náš záujem a formality sme vybavili emailom a platbu cez banku. Prebehlo všetko OK. Naša púť pokračovala v sobotu začiatkom septembra ráno o 6.15h. Tak to mám zapísané v knihe jázd. Radšej si to píšem, aby som si vedel vyrátať koľko mi trvala cesta. Keď si to nenapíšem, vždy zabudnem. Tentoraz sme sa rozhodli pre „full“ cestu po diaľnici. Vyrazili sme z mesta v blízkosti Trnavy. Nakoľko bola sobota, cesty boli prázdne. Prvá zastávka bola na OMV pred hranicami s Rakúskom. Pochopiteľne kvôli diaľničnej nálepke. Už tesne predtým začalo dosť husto pršať. Keď píšem husto, myslím naozaj husto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)


Tak to trvalo s minimálnymi prestávkami až po tunel Sveti Rok. Cesta prebiehala v celku dobre, až na hustý dážď, ktorý obmedzoval našu rýchlosť. Pri napojení z A6 na A4 nás čakalo prebudenie, okrem dažďu zhustla aj doprava. Navyše A4 smer Viedeň je o niečo užšia ako naše diaľnice. Veľa bolo aj kamiónov. Za Viedňou sme sa napojili cez S1 na A2. A2 je výborná, zo začiatku 4-5 prúdová diaľnica. Pokračovali sme okolo Grazu na A9 smer Slovinsko. Cesta v daždi cez kopce po diaľnici v Rakúsku nie je tiež veľmi rýchla, ale stále sme išli 80-100 km/hod. Neskôr sa objavili aj prvé zúženia diaľnice, ktorú opravujú. V Rakúsku cca 30 km v rýchlosti 70-80 km/hod. Nasledovala zastávka pre hranicami Slovinska na benzínke pre kúpu diaľničnej nálepky. Na Rakúskych diaľniciach sa neoplatí tankovať. Cena 1, 68 € za 1 L BA 95 hovorí za všetko. Na tejto benzínke sa zastavilo asi celé Rakúsko. Lepšie však kúpiť nálepku tu ako na hraniciach, tam by sme sa zdržali viac. Vstup do Slovinska prebehol v poriadku. To už sme išli po diaľnici A1 a neskôr prešli na diaľnicu A4 na konci ktorej nás čakala 15 km kolóna až po hranice. Zdržania asi tak 1hod. Bolo mi nás ľúto, ale viac ľúto mi bolo tých oproti keď som prišiel na hranice s Chorvátskom. Oproti kolóna bez konca. Na „cestarine“ sme čakali ešte pár minút a boli otvorené 2 prechody. Oproti bolo otvorených 8 a bola poriadna „šóra“. Inak sa cestou už nič zvláštne nestalo, okrem toho, že teplomer ukazoval 13 °C. (: „Pekná „oddychovka“.“ pomyslel som si. A ešte okrem toho, že opačným smerom pri Zagrebe bola kolóna ako svet a našim iba na 20 minút. Pri Zagrabe je po diaľnici benzínka INA. Nakoľko som LPG, túžobne som ho na nej očakával. Žial sú veľký, ale „autoplyn“ nemali. Po odbočení diaľnice smer Split je po pár km OMV. No na LPG neodporúčam tankovať tam, lebo tam zastavujú všetci. Majú iba jeden „tankovač“, stoja tam dva rady aút a bolo to na pol hodinu. Na ďalšej bezínke je ďalšie LPG. V Chorvátsku je v prepočte na diaľnici cca 0,85 € za 1 L. Chválim Chorvátov za hustú sieť LPG, na každej druhej ho nájdete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Konečne sme o 18 prišli do Vodíc pred Hotel Jadran Plavi. Parkovanie pre hotelom je bezplatné. Inak v celých Vodiciach aj pri centre 5 KUNA za hodinu. Ubytovaní sme boli za 3 minúty príjemnou obsluhou. Hotel má 24 klimatizovaných dvojlôžkových izieb. Niektoré sú s prístelkou a horné izby majú plnohodnotný balkón. Izby sú pekné, čisté. Naša izba bola s balkónom s bočným výhľadom na more, za ktorý sme si priplatili 20 €. Tým, že má izba balkón je menšia o balkón, oproti tým, čo majú francúzky balkón (po slovensky izba bez balkónu ale s balkónovými dverami a zábradlým). Oplatí sa priplatiť si za balkón, kde si môžete večer sadnúť. Izba s balkónom je pekná ale malá, čo až tak pri pobyte pri mori nevadí. Všetko je nové a klimatizácia dobre funguje. Hotel sa upratuje každý deň a tiež si môžete každý deň meniť uteráky. Privítala nás zlomená koncovka sprchovej hadice, ale po sťažnosti to hneď promptne vyriešili. Naša polpenzia začínala večerou. Musím povedať, že bola vynikajúca. Večere sa vyberajú večer dopredu z dvoch chodov. Teda nie zo štyroch, ako píše katalóg FIFO TOUR. Polpenzia je vždy riziko, neviete čo vám dajú. Známym dávali v inom hoteli na raňajky veľmi málo, z čoho sa nedalo najesť. V tomto hoteli sa však nemusíte obávať. Polievka aj druhé jedlo boli vždy vynikajúce a veľmi chutné. To musím hotelového kuchára aj čašníka pochváliť. Po večeri je malý dezert, raz sladký raz ovocie. Opakujem jedlo vynikajúce. Po príchode na izbu sme začali počuť nejaké zvuky, nakoniec ich identifikovali ako búchanie strešného plechu. Až ma zamrazilo. Ja som prišiel na „oddychovku“ a budú mi to búchať nad hlavou plechy. Boli to vcelku poriadne rany, pri ktorých by som určite nezaspal. Tak sme sa sťažovali opäť, na čo nám dali odpoveď, že vedia akurát zajtra zavolať majstra nech sa na to pozrie. Pán z hotela sa tváril, že to počuje prvýkrát. O čom veľmi pochybujem, lebo tie rany nemohol počuť iba človek s veľmi zlým sluchom. Prvá dosť negatívna skúsenosť. Očakával som novú izbu. Naozaj sa mi nechcelo bdieť, veď som prišiel oddychovať. Mali asi ale úplne plno a nebolo nás kde dať, skôr ma mrzí pretvarovanie o tom, že tu nie je problém. No nielen v mojej skúsenosti ale aj viacerých čo chodia do Chorvátska, viem iba skonštatovať, že Chorváti robia veci „šlendriansky“. Tečú sprchové kúty, búchajú plechy, ale všetko je ok. No škoda. Nebolo to prvé miesto kde tiekol sprchový kút a nielen v našej izbe. Ale to nebol až taký problém. Našťastie sa vietor utíšil a nasledujúce noci boli pokojné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raňajky musím opäť pochváliť. Fungovali systémom „švédske stoly“. Kukuričné lupienky, 4 druhy šúnk, čerstvý chlieb, maslo, lekvár, med, syr, praženica, špekačok, káva, čaj, malinovka, hor. čokoláda (kakao s vodou), bryndzová pomazánka. Každý sa mohol najesť do sýta a keď sa veci míňali, čašník promptne dokladal. Jednoducho vynikajúce.

Pláž bola 200 m priamo od hotela sa dalo prejsť bránkou rovno ku pláži. Pláž bola zaplnená tak na 30-40%. Nikde síce neboli prezliekárne, ani záchody, ani sprchy, ale pláž bola príjemná, blízko a keď niekto niečo potreboval vybehol do hotela. Počas celej doby bolo premenlivé počasie, väčšinou pršalo pol dňa, ale vždy pol dňa svietilo slnko bolo 28-30 °C a dalo sa kúpať. Centrum Vodíc je vzdialené pešo asi 25 minút. Teda celkom slušná prechádzka. Vo Vodiciach treba dávať pozor na bicyklistov, ktorí chodia zo zásady medzi ľuďmi po chodníkom a to niekedy priam život ohrozujúcimi rýchlosťami a „tesnotkami“. Na mieste starostu im to zakážem. Úraz v podobe odrazenej kože a krvácajúcej ruky, nenechal na seba dlho čakať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hlavná pláž vo Vodiciach je veľmi pekne upravená a do vody sa dá ísť bez topánok. Je tam však oveľa viac ľudí ako na našej „domácej pláži“. Horšie to už je s veľkými WC a sprchami, ktoré v posledný deň nášho pobytu boli do 11:30 zatvorené. Kam mali ľudia chodiť na WC naozaj neviem. Možno do kaviarne, kde si dajú za 2 € 2 dl Koly, aby následne mohli opäť ísť za 2 hodiny za 2 € kúpenej Koly vydať ju do reštauračného WC. Hlavné sprchy sú za plážou za poplatok 5 KUNA. Boli plné malých mušiek a nedalo sa v nich poriadne ani prezliecť nakoľko bol priestor nelogicky usporiadaný. Viem si predstaviť, že by pri každej sprche bola kabínka na odloženie vecí, ktoré takto nie je kde odložiť, keďže nikde nie je ani jeden háčik.(: No nevadí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Problém nastal predposlednú noc, keď začal fúkať vietor. Plechy búchali a vydržal som to do pol tretej ráno. Naštvaný som prišiel na recepciu. Vysvetlil som, že v izbe sa nedá spať, lebo tam búchajú plechy. Pán na recepcii (nie ten čo sa tváril, že búchajúce plechy počuje prvýkrát) sa ma hneď spýtal, či mi môže dať druhú izbu. „Áno“, povedal som. Do 3 min sme boli v novej izbe o poschodie nižšie s francúzskym balkónom. Plechy bolo počuť síce aj tam, ale už nie tak veľmi. Konečne sa mi podarilo zaspať. Izba je väčšia o priestor balkónu, ale nemenil by som ju. V takejto izbe nie je veľmi kde sušiť veci. Iba ak sa prehodia cez zábradlie. Tam sme spali aj poslednú noc.

Na každej izbe je SAT/TV, s pár chorvátskymi a nemeckými kanálmi, plus CNN. Celkovo 15, niektoré občas vypadávajú. V hoteli je internet, ale dá sa chytiť iba na chodbe 1. poschodia a v reštaurácii. Stačí na prezeranie stránok, nie na nejaké veľké sťahovanie dát. V reštaurácii sú veľmi drahé nápoje, ktoré však nemusí nikto konzumovať, ak nechce. Potraviny boli v meste drahé a pizza 13-14 KUNA. Pizza sa oplatí v Šibeniku, je skoro 2x väčšia, veľmi chutná a stojí 10 KUNA. CCA GPS údaje: (43.735073,15.89337). V Šibeniku sme sa boli aj prejsť, mesto sa oplatí vidieť. Hlavné pamiatky sú: historický kostol, kláštor na kopci a hrad.

Cesta naspäť prešla v najväčšej pohode až na kolónu na konci „cestariny“ v Chorvátsku, kde sme čakali asi 45 min. Odišli sme z Vodíc o 14.30 hod a prišli sme o 00.30h. Cestou už nepršalo a dalo sa ísť v pohode 120 km/hod.

Celkové zhodnotenie. Pokiaľ chcete ísť do Jadran Plavi, určite choďte, ale nemal by počas vášho pobytu fúkať vietor. Personál je milý, jedlo výborné a pláž neďaleko.

Odporúčanie pre hotel na zlepšenie služieb:

  1. Zabezpečiť strechu proti prelamovaniu plechov. Investícia cca 1.000 €

  2. Jedným wifi-routrom, dotiahnuť internet do každej izby. Investícia 100 €

  3. Opraviť sifóny na odtokoch, aby netiekli.

  4. Do SAT/TV zabezpečiť aj slovenské kanáli ( I keď mi naše TV naozaj nechýbali)

Odporúčanie pre FIFO TOUR

  1. Zmeniť v katalógu pri Hoteli Jadran Plavi výber 4 jedál na 2.

Servis FIFO TOUR prebehol k mojej spokojnosti.

Richard Stefak

Richard Stefak

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Idem za svojim cieľom. Nemám rád aroganciu arogantných ľudí. Tiež keď sa predávajúci drzo správa k zákazníkovi, alebo keď sa v banke tvária múdro a pritom tomu nerozumejú. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu