Hlúpy návrh

Autor: Richard Stefak | 18.1.2014 o 12:10 | Karma článku: 6,63 | Prečítané:  263x

Opäť sa raz presviedčam, že komunisti komunistami zostanú. Teraz to skúšajú na e-shopy. Ako obmedziť podnikanie? Čo by sme také spravili, aby sme zväčšili byrokraciu, aby sa podnikatelia nemuseli sústrediť na podnikanie? Áno, po webe sa pohybuje veľa podvodníkov a neserióznych e-shopov, ale nastavovať pravidlá podľa neserióznych je hlúpy návrh.

Tí aj tak nové pravidlá dodržiavať nebudú. Pritlačí to iba serióznych. Ďakujeme za nové, chystané polená pod nohy. Určite by som doporučoval pánom z ministerstva, ktorí majú hlúpe návrhy, pozrieť sa niekedy do seriózneho e-shopu a na to ako sa v ňom pracuje.

A tak si na ministerstve vymýšľajú. Čo tak regulovať podnikanie tým, že budeme diktovať, koľko si môže e-shop vypýtať za poštovné? Väčšia blbosť už ani nemohla prísť. Ale vlastne zabudol som, určite máte ešte iné hlúposti v zálohe. Úprimne by som chcel vedieť, kto to vymyslel, a aký má k tomu dôvod.

Prečo je to hlúpy návrh?

  1. Nie vždy je možné presne vedieť koľko bude stáť poštovné k zásielke.

  2. Okrem nákladov na zaslanie má e-shop náklady s materiálom na dobré zabalenie tovaru, s prácou človeka, ktorý ho zabalí a s odovzdaním kuriérovi. Toto pri niektorých druhoch podnikania nie je možné presne vyčísliť a nie si ešte za to pýtať peniaze.

  3. Mnohé e-shopy si pýtajú za doručenie menej, ako sú samotné náklady na doručenie.

  4. Neseriózne e-shopy sa sami diskvalifikujú v očiach nakupujúcich, lebo majú zlé recenzie a zlé meno. Čo je pre existenciu e-shopu, hlavná veličina pre prosperitu alebo neprosperitu.

  5. Ľudia dnes nakupujú v e-shopoch až po dlhšom zvažovaní a porovnávaní cien, serióznosti obchodu, recenzií na internete a vlastnej skúsenosti.

  6. Všetky seriózne e-shopy majú poštovné dostatočne viditeľné v obch. podmienkach a človek s ním súhlasí v nákupnom košíku.

  7. Poštovné je súčasťou obchodnej stratégie e-shopu a ak obchodné stratégie tohto typu reguluje štát, tak je to návrat k neslobode podnikania.

Čo by bolo múdre?

  1. Vytvoriť štátny register e-shopov a tieto by museli pred začatím podnikania splniť všetky seriózne pravidlá fungovania. (IČO, DIČ, reklamačné podmienky, obchodné podmienky, podmienky doručenia - zverejnené na webe). Dostali by certifikát. Zákazníci by neserióznych podnikateľov mohli nahlasovať na úrad.

  2. Štátna inšpekcia by išla po tých, čo toto nespĺňajú a podnikajú s predajom na webe. Boli by za to mastné pokuty.

  3. Chrániť obchodníkov pred podvodníckymi zákazníkmi. Táto oblasť vôbec nie je riešená a trpia tým iba seriózne e-shopy. Objednám si fotoaparát, pofotím si dobré fotky a vrátim. Kto zaplatí náklady na zásielku, poštovné, administratívu s tým spojenú a teda stratu, ktorú tým obchodník z toho má?

  4. Regulovať podnikanie nebankových subjektov a pôžičkových spoločností, ktoré práve tá strana, ktorá skúša túto hlúposť, nedávno odmietla. Toto rujnuje Slovákov a ich rodiny.

 

Predtým ako niečo nové vymyslíte skúste aj rozmýšľať.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Prvá banka prelomila tabu a zvýšila úroky na hypotékach

Zvyšovanie úrokov vraj nesúvisí so zmenami, ktoré pripravuje Národná banka.

DOMOV

Pavlis sa v novej funkcii teší luxusnému autu i debetnej karte

Exminister hospodárstva šéfuje Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo.


Už ste čítali?